niedziela, 18 września 2011

Sernik karmelowy (Dulce de leche)

Serniczek bardzo przypadł nam do smaku jest z nutka cynamonu i ta masa  serowa. Miękka i delikatna och następny sernik dołączył do naszych ulubionych...... nie robiłam polewy ale przepis na sernik podaję za sercezczekolady    Każdy ma swój przepis na ulubiony sernik  .....

Składniki:

Spód:


240 g herbatników w czekoladzie (z braku innych użyłam Krakuski, najlepiej sprawdzają się Digestive)
100 g masła
0,5 łyżeczki cynamonu

Masło rozpuścić. Ciastka pokruszyć bardzo drobno, wymieszać z cynamonem. Następnie do ciastek dodać roztopione masło i wymieszać bardzo dokładnie. Uzyskaną masę przełożyć na wyłożoną papierem tortownicę (30 cm taka była moja  ) i dokładnie docisnąć. Uzyskany w ten sposób spód schłodzić w lodówce.

Masa serowa:

1 kg zmielonego twarogu

1/4 szklanki cukru

4 jajka

0,5 szklanki śmietany 30%

1 puszka kajmaku Gostyń masa gotowa słodzona

1 budyń karmelowy dałam śmietankowy

Ser ubić z cukrem, następnie dodawać stopniowo jajka, śmietanę, kajmak i budyń. Gdy masa będzie gładka przełożyć ją na schłodzony spód. Piec ok godziny minut w temp. 180'C

Gotowy dokładnie schłodzić.
Polewa:
4 łyżki cukru
2 łyżki śmietany
3 łyżki kakao
60g masła
1 łyżeczka żelatyny
Żelatynę namoczyć w małej ilości wody.
Pozostałe składniki zagotować na wolnym ogniu.
Namoczoną żelatynę lekko ogrzać aby się rozpuściła i dodać do gorącej polewy. NIE GOTOWAĆ.



 

3 komentarze:

  1. ale ciacho .. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyśmienite, gdy skonsumowałem kawałek tego ciasta poczułem rozpływającą się w ustach rozkosz i chęć na więcej :-) A co mnie urzekło najbardziej...? ten posmak dokładnie jak cukierki Werther's Original WSPANIAŁE!!!!!
    pozdrawiam i prosze o więcej przepisów takich smakołyków PYCHA :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uleńko pycha... Sernik znikł w ciągu jednego dnia:)
    Przepis wzieła moja koleżanka i siostra...:)
    Zamiast polewy posypałam ciacho
    cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem,
    oczywiście tyle co startym :)
    I piekłam go o wiele dłużej.
    Przyczyna piekarnik :P

    Serniczek przyciągał wzrok - kusił zapachem...

    Iwona 11950

    OdpowiedzUsuń