wtorek, 13 września 2011

Bułeczki śniadaniowe

Przepis znalazłam u arabeska i bardzo mi się spodobał więc go dziś wykorzystałam. Bułeczki są mięciutkie w środku, nie za słodkie więc nadają się do dżemu jak i do wędlinki.Ciasto jest elastyczne bardzo dobrze się wyrabia i  formuje .

80 ml (1/3 szkl.) oleju lub 2 duże łyżki miękkiego masła dałam masło
1 łyżeczka soli
500 g mąki pszennej
2 łyżeczki suszonych drożdży dałam 1/4 świeżych
1 łyżeczka cukru
250 ml mleka lub wody
1 jajko
1 roztrzepane jajko 

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z cukrem i zostawić na kilka minut , aż zaczną bąbelkować. Mąkę wsypać do miski , dodać resztę składników oraz wyrośnięte drożdże i dobrze wyrobić (5-10 minut) , aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Przykryć i zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu do podwojenia objętości. Następnie lekko zagnieść i podzielić na 10 części. Uformować owalne bułeczki, poukładać na blasze w co najmniej 2,5 cm odstępach i zostawić do ponownego wyrośnięcia.Posmarowałam je roztrzepanym jajkiem. Piec 10-15 minut w temp. 220 st.C.



1 komentarz:

  1. Wyglądają obłędnie...idealne śniadaniowe pieczywko! :) Zazdroszczę, że są tak kształtne...

    OdpowiedzUsuń