niedziela, 23 października 2011

Kurczak w porach z ziemniaczkami

Ciekawy przepis na por, zaintrygował mnie i pokusiłam się o wykonanie. Przepis z cincin.cc od Krystyna9. Polecam przepis na pewno powtórzę.Pysznie pachniało podczas pieczenia. Mój mąż nie mógł się oderwać jego komentarz na temat tego dania: "poezja smaków" chyba nie trzeba nikogo zachęcać do tej potrawy.

Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka 
2 pory - jasne części
Papryka ostra ,shoarma, gram masala.
Majonez
Bułka tarta
50 - 100 gram sera żółtego
Opcjonalnie: ziemniaki pokrojone w grube plastry



Wykonanie:
Piersi z kurczaka kroimy na kawałki ( 2,5x2,5cm), posypujemy przyprawami i odstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny.
Naczynie do zapiekania smarujemy odrobiną oliwy z oliwek i posypałam bułką tartą (na dno tak sporo bułki).  Na spód dałam  ziemniaki pokrojone w grube plastry i na nich układałam krążki pora
Pory kroimy na krążki ok. 0,7cm grubości. Na krążkach pora wykładamy kawałki kurczaka tak aby przylegały do siebie. 
Mięso smarujemy majonezem (dokładnie ale nie za dużo majonezu). 
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok. 1 godz. 15 minut. Na 10-15 minut przed końcem pieczenia posypujemy całość utartym serem żółtym .
 





  

1 komentarz:

  1. Ciekawe Uleńko.... :)
    przepis na weekend we dwoje :P
    Iwona 11950

    OdpowiedzUsuń