czwartek, 28 lutego 2013

Rustykalna tarta

W powietrzu czuć już wiosnę .Jak dla mnie już się unosi cichaczem . Bardzo brakuje słońca nie ma nic lepszego od promieni.A ja się zabrałam za tarte...Pysznie wyszło....POLECAM Przepis od mojewypieki.


Składniki na ciasto:

1 i 1/4 szklanki mąki pszennej 2 łyżki cukru szczypta soli 3 łyżki lodowatej wody pół kostki zimnego masła (125 g), pokrojonego w kawałki
 
Składniki na nadzienie:

4 duże jabłka, obrane, przekrojone na połówki, każda z połówek na 6 plasterków 6 łyżek cukru 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu dałam łyżeczkę płas 1 łyżka mąki pszennej 2 łyżki rozpuszczonego masła (o którym kompletnie zapomniałam, mimo to ciasto się udało)
 
Ponadto:

1 roztrzepane jajko do posmarowania 4 łyżki dżemu wiśniowego (można użyć dowolnego)

Mąkę wymieszać z cukrem i solą, dodać masło, 3 łyżki wody, połączyć. Ciasto uformować w kulę, zawinąć w folię i schładzać w lodówce przez godzinę czasu.
Przygotować nadzienie. 4 łyżki cukru wymieszać z cynamonem, posypać jabłka, wymieszać. Pozostałe 2 łyżki cukru wymieszać z mąką w małej miseczce. Schłodzone ciasto rozwałkować na kształt krążka o średnicy około 30 cm. Przenieść na dużą płaską blachę. (Ja rozwałkowuję zawsze ciasto na papierze, potem kładę odwrotnie na blaszce i usuwam papier - ciasto się nie łamie).
Rozwałkowane ciasto posypać mieszanką cukru i mąki, zostawiając 5 cm od brzegu na zawinięcie ciasta do środka. Wyłożyć jabłka, układając plasterek przy plasterku, zalać roztopionym masłem. Zawinąć 5 cm brzegi do środka. Nie trzeba się mocno starać by było równo - w tym cały urok tarty. Zawinięte brzegi posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać cukrem.
Piec w temperaturze 200°C przez około 40 minut, aż jabłka będę miekkie a ciasto złotawe. Dżem wiśniowy zagrzać w rondelku i posmarować nim jeszcze ciepłe jabłka. Tartę zostawić na blaszce do wystygnięcia, po czym przenieść na duży talerz.


2 komentarze: