sobota, 15 października 2011

Ciasto a'la tiramisu orzechowe

Przepis od koleżanki, a dlaczego orzechowe zostały mi serki orzechowe po wizycie w marko i postanowiłam je ulokować w cieście na niedziele ....Mój mężuś nie przepada za serkiem mascarpone niestety ja uwielbiam ...

Biszkopt:
7 jajek
1 1/2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki octu

Poncz:

5 łyżek kawy cappuccino śmietankowe
5 łyżek kawy rozpuszczalnej
5 łyżek cukru
3/4 kieliszka wódki
12 łyżek wrzącej wody

Krem:
0,5 l śmietany 30 %
2 serki waniliowe(dałam 3 opakowania orzechowe) Danio
1/2 szklanki cukru pudru
3 śmietan fixy

1 duży Grzesiek w czekoladzie
 
Biszkopt:
Rozbić jajka. Do żółtek dodać proszek i ocet. Ubić pianę z białek,dodać szklankę cukru i ubijać.Dodać masę z żółtkami a na końcu mąkę.30 − 40 minut 160 − 180 C
Upiec i ostudzić. Przekroić na 2 blaty.
Poncz: Wszystkie składniki wymieszać do jednolitej masy.
Krem : Śmietanę ubić na sztywno dodać fixy, cukier puder a następnie serki .

Każdy krążek biszkoptu nasączamy ponczem, następnie warstwa kremu. Na wierzch pozostawić troszkę kremu zetrzeć na tarce Grześki.Ciasto do lodówki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz