sobota, 5 listopada 2011

Sernik z pierniczkami

Już dawno mnie intrygował ten sernik no i nadeszła jego pora.Przypomina święta z racji pierniczków.Na pewno powtórka będzie jeszcze w tym roku. Pozdrawiam i życzę miłego słonecznego weekendu.
Przepis polecam  od dorotus76

Składniki na spód:
190 g ciastek digestive w czekoladzie (powiem szczerze, u mnie w sklepach nie ma tych ciastek więc tym razem kupiłam krakuski  )
60 g masła
Tortownicę o średnicy 22 - 23 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Pokruszyć ciastka lub zmiksować blenderem. Masło rozpuścić, wymieszać z herbatnikami. Gotową masą wyłożyć tortownicę. Włożyć do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Składniki na masę serową:
80 dag sera twarogowego
4 jajka
1 łyżka budyniu waniliowego
150 g cukru
2/3 łyżki kaszy manny
75 g miękkiego masła
16 g cukru waniliowego brakło mi cukru i dałam ziarenka z laski wanilii
około 200 - 250 g pierniczków (jakich lubicie: w czekoladzie, w lukrze, z nadzieniem lub bez - zupełna dowolność :)aromat rumowy

Dodatkowo:
kilka kostek czekolady


Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubić z cukrem i cukrem waniliowym( u mnie ziarenka z laski wanilii) do białości. Następnie partiami dodawać ser twarogowy, dalej miksując. Dodać masło, budyń w proszku, kaszę manną i aromat rumowy. Zmiksować do gładkości.
Białka ubić na sztywną pianę. Po ubiciu delikatnie wmieszać do masy serowej.
Wyjąć z lodówki tortownicę ze spodem. Na spód wyłożyć połowę masy serowej, następnie warstwę pierniczków, i resztę masy serowej.
Piec około 60 minut w temperaturze 180ºC. Można przykryć od góry folią aluminiową, wtedy sernik pozostanie biały. Studzić w wyłączonym piekarniku, by nie opadł.
Po wystudzeniu najlepiej włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem zetrzeć na górę kilka kostek czekolady.


6 komentarzy:

  1. Wygląda intrygująco. Chętnie wypróbuję choćby dla samych efektów wizualnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chcę taki sernik na święta!!! Koniecznie muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda! Nie wpadłam na to nigdy, a ciasto świetnie prezentowałoby się na świątecznym stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudnie w przekroju! Ktoś się może zdziwić, że pierniki, a dopiero mamy jesień, ale ja się przyznaję, że już powoli myślę o świętach, więc przepis z tygodnia na tydzień będzie coraz bardziej adekwatny do pory :)

    OdpowiedzUsuń