niedziela, 13 listopada 2011

Pulpeciki w sosie pomidorowym Nigelli

 Pulpeciki bardzo dobre i na pewno jeszcze wykorzystam ten przepis ,sos jednak nie przypadł mi do gustu .... Podałam z makaronem tagliatelle Przepis od  OlaCruz 

Pulpeciki:
250 g mielonej wołowiny  
250 g mielonej wieprzowiny
1 jajko
2 łyżki świeżo startego parmezanu (użyłam żółtego sera)
1 starty ząbek czosnku
1 łyżeczka suszonego oregano
3 łyżki semoliny lub kaszy manny lub bułki tartej
duża szczypta czarnego pieprzu
1 łyżeczka soli

 Sos pomidorowy:
1 cebula 
2 ząbki czosnku 
1 łyżeczka suszonego oregano 
1 łyżka masła 
1 łyżka oliwy 
700 g przecieru pomidorowego (ja dałam 1 kg) 
szczypta cukru 
sól i pieprz 
100 ml pełnotłustego mleka

Składniki na pulpeciki wymieszaj w dużej misce i ulep kulki wielkości orzecha włoskiego lub troszkę większe. Ułóż na tacy lub półmisku, przykryj folią i wstaw na pół godziny do lodówki.
Cebulę, czosnek i oregano posiekaj w malakserze. Do garnka o grubym dnie wlej oliwę, dodaj masło i zmiksowaną mieszankę. Smaż na małym ogniu, mieszając, aż cebula i czosnek zeszklą się, ale nie zbrązowieją. Dodaj przecier, 1,5 szkl zimnej wody, cukier, sól i pieprz i zagotuj sos. W tym momencie sos jest dość rzadki, ale później zgęstnieje. Dodaj mleko i pulpeciki (po jednym). Nie mieszaj dopóki mięso nie zmieni koloru z różowego na brązowy. Gotuj częściowo przykryte przez 20 minut.  Ugotuj makaron al dente. Ponownie dopraw sos, jeżeli trzeba.


1 komentarz: