wtorek, 15 listopada 2011

Muffinki z żurawiną i białą czekoladą

Jak się ma ochotę na słodkości, to nic tak nie cieszy jak szybki wypiek.  Nie ma nic lepszego do popołudniowej kawki, i muffinki. Przepis http://moje-co-nieco.ge5.net/

Składniki:

250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g cukru dodałam miąższ z 1 laski wanilii
85 g masła
200 ml mleka
2 jajka
130 g żurawiny (około szklanki) dodałam suszonej
100 g białej czekolady

Masła rozpuścić i przestudzić.  Mąkę, proszek do pieczenie oraz cukier połączyć ze sobą, w osobnej misce wymieszać masło, mleko i jajka. Białą czekoladę poszatkować na małe kawałki. Połączyć ze sobą suche i mokre składniki, następnie dodać żurawinę i czekoladę – wymieszać. Ciastem wypełnić formę do muffinek wyłożoną papilotkami.  Piec około 15-20 minut w 180 stopniach.




3 komentarze:

  1. Piękne :) u mnie gdzieś żurawina bez pomysłu leży, więc chyba poczułam inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam ależ muszą być pyszne :) juz od dłuższego czasu "chodzą za mną " takie właśnie żurawinowe muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają świetnie, takiego przepisu szukałam :) Biorę się za pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń