poniedziałek, 22 października 2012

Lekko słodkie bułeczki z orzechową kruszonką

 
Wczoraj był piękny słoneczny dzień. Minął mi na spacerze z mężem i  naszymi psami .A dziś niestety cały dzień u nas mgła i  nic słoneczka . Tak więc postanowiłam to wykorzystać na przepis od  Dorota,Moje Wypieki  .  Dorotka zrobiła je z kruszonką migdałową ja nie miałam migdałów, ale za to mam orzechy włoskie. Więc je wykorzystałam.Pyszne miękkie bułeczki.

Składniki  na 13 bułek: 
500 g mąki pszennej chlebowej 
70 g masła, roztopionego 
pół łyżeczki soli 
4 łyżki cukru 
14 g suchych drożdży lub 28 g świeżych drożdży 
2 jajka + 1 do posmarowania bułeczek
200 ml mleka 
50 ml Amaretto* ja nie miałam  i dlatego za radę autorki przepisu dałam tyle samo mleka z kilkoma kroplami olejku migdałowego

Do większej miski wsypać mąkę. Wmieszać sól, cukier i suche drożdże (ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn). Dodać roztrzepane 2 jajka, mleko, mleko z aromatem . Wyrabiać przez około 5 minut. Na końcu dodać roztopione masło. Wyrobione ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Ciasto uformować w kulę, odłożyć do miski, przykryte, do podwojenia objętości.
Wyjąć wyrośnięte ciasto z miski, krótko wyrobić, podzielić na 13 części. Uformować z nich bułeczki i położyć na blaszce oprószonej mąką. Przykryć, zostawić do ponownego podwojenia objętości.
Po wyrośnięciu bułeczki posmarować dodatkowym roztrzepanym jajkiem. Posypać kruszonką.
Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 minut. Wyjąć, przestudzić na kratce. 

Kruszonka : 
 kilka zmielonych orzechów  włoskich
35 g masła, miękkiego  
40 g cukru 
3 łyżki mąki pszennej

Wszystkie składniki wyrobić między palcami, by powstała kruszonka.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz