poniedziałek, 19 listopada 2012

Chleb pszenny z ziarnami i otrębami

Kto pierwszy raz upiekł chleb w domu i poczuł zapach który unosi się w kuchni. Ten pewnie nie raz wróci do jego pieczenia. Zapach,smak ja nie potrzebuje już nic do niego oprócz masła.I tak upiekłam chleb z przepisu od mojepasje . Polecam.


Składniki:
40g drożdży
1 łyżeczka cukru
500ml letniej wody
500g mąki pszennej 
80g otrębów pszennych (użyłam owsianych)
1 łyżeczka soli
ok 1/2 szkl. ziaren oleistych (słonecznik, siemienie lnu, pestki dyni) użyłam słonecznika
dodatkowo dodałam 1 jajko + 1 łyżeczka wody.

Drożdże i cukier rozpuścić w wodzie. Dodać mąkę, ziarna, otręby i sól i wyrobić elastyczne gładkie ciasto.
Włożyć do wysmarowanej tłuszczem foremki o dł. 40 cm i pozostawić do wyrośnięcia aż podwoi objętość. Zostawiłam je na 40 minut i w tym czasie bardzo ładnie wyrosło. Kiedy wyrośnie posmarować jajkiem wymieszanym z wodą.
Piec ok 40 min w temp 210 stopni



 

2 komentarze:

  1. robię bardzo podobny, smakuje wszystkim bez wyjątku, szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny przepis na chleb można znaleźć na www.magnolia-rozmaryn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń