czwartek, 22 listopada 2012

Chleb z ziemiakami

 Kolejny chleb ,tym razem zastąpiłam mąkę. I jak dla mnie to chleb jednak wydawał mi się za ciężki. Ale mężowi smakował.Wypróbuje na pewno z pszenną mąką kolejny raz.Przepis od mojepasjekrakow. Dodałam słonecznik .Wierzch również posypałam słonecznikiem.


Składniki:
100g gotowanych ziemniaków (zimnych)
500g mąki pszennej (typ 650) dałam mąkę Lubella 3 zboża
50g świeżych drożdży
350 ml ciepłej wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
ok 1/2 szkl. ziaren słonecznika
dodatkowo dodałam 1 jajko + 1 łyżeczka wody
posypałam słonecznikiem.


Ziemniaki przecisnąć przez praskę. Drożdże rozpuścić w  wodzie i dodać cukier. Do mąki dodać sól i pozostałe składniki. Wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Blaszkę 40x12 natłuścić olejem i wysypać otrębami. Wyłożyć do niej ciasto i wyrównać. Odstawić na 20 minut podczas których rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Kiedy wyrośnie posmarować jajkiem wymieszanym z wodą. Do nagrzanego wstawić chleb i piec 45-50 minut do "suchego" patyczka. Kiedy wyrośnie posmarować jajkiem wymieszanym z wodą.





1 komentarz:

  1. Quartz Ceramics | TiGOS GEMS, ceramic vs titanium
    Quartz Ceramics, titanium piercings ceramic vs titanium, all stone. This high quality ceramic resin is premium stainless titanium properties steel. nano titanium ionic straightening iron It is properties of titanium crafted with premium stainless steel titanium linear compensator

    OdpowiedzUsuń